fbpx

KOMUNIKACJA Z KLIENTEM – WŁAŚCICIELEM ZWIERZĘCIA

Komunikacja z klientem (właścicielem zwierzęcia) jest bardzo specyficznym rodzajem kontaktu. Obejmuje umiejętności osobistej komunikacji, wymaga pewnego poziomu empatii, ale także wiedzy, jak prowadzić rozmowę z klientem by otrzymać niezbędne informacje, tak żeby  skutecznie zdiagnozować problem, komunikować się podczas leczenia zwierzęcia-pacjenta, a także zachęcać opiekuna zwierzęcia do kontynuowania leczenia i zakończenia całego procesu medycznego z sukcesem dla pacjenta.

Komunikacja z klientem weterynaryjnym jest kompetencją – umiejętnością, więc można się jej nauczyć lub ją doskonalić, na każdym etapie życia i praktyki weterynaryjnej.

Program niniejszego szkolenia i jego metodyka zostały opracowane w ramach międzynarodowego projektu COMVET „Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych wśród lekarzy weterynarii” w ramach Programu ERASMUS+ Unii Europejskiej w 2019 roku. Jest ono oparte na międzynarodowych pogłębionych badaniach porównawczych  potrzeb lekarzy weterynarii w wybranych krajach Unii Europejskiej. Zbadaliśmy także potrzeby właścicieli zwierząt, by ująć je w programie szkolenia, tak by lekarz weterynarii miał pełen, kompletny obraz procesu komunikacji i mógł go przećwiczyć podczas szkolenia COMVET.

Szkolenie COMVET zostało opracowane w sposób zapewniający jego komplementarność z systemami weterynaryjnej edukacji wyższej i  wysoką jakość rezultatów edukacyjnych, potwierdzonych w procesie wypracowywania rezultatów w ramach projektu ERASMUS+. Sprawdź i zobacz może szkolenie jest dla Ciebie

  • Poznasz zasady i techniki komunikacji oraz czynniki wpływające na wynik komunikacji interpersonalnej;
  • Będziesz potrafił/a wyjaśnić, uzasadnić swoje usługi oraz szerszą wartość dodaną swoich usług klientowi;
  • Nauczysz się jak dostosować swoje wzorce komunikacyjne / behawioralne by nawiązać skuteczne i trwałe relacje z klientami;
  • Zyskasz umiejętność skutecznego radzenia sobie z obiekcjami klientów
  • Dowiesz się jak umiejętnie uzasadniać swoje działania, zgodnie ze swoimi priorytetami;
  • Dowiesz się w jaki sposób priorytety napędzają działania w miejscu pracy i jak rozwiązać dylematy priorytetowe i jak je komunikować;
  • Nauczysz się podstaw modelu FAB i będziesz wiedział/a jak używać języka korzyści podczas komunikowania się;
  • Będziesz potrafił/a uporządkować przekaz komunikacyjny zgodnie z sytuacją;
  • Nauczysz się zadawania odpowiednich pytań, tak by uzyskać niezbędne informacje od klienta;
  • Zyskasz umiejętność praktycznego stosowania modeli i strategii komunikacyjnych w trudnych sytuacjach w codziennej praktyce weterynaryjnej;
  • Będziesz wiedział/a jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, w tym wyzwaniami i zastrzeżeniami klienta.
  • Wprowadzenie do warsztatów;
  • Profesjonalna rola lekarza weterynarii;
  • Złożoność i znaczenie profesjonalnej komunikacji w miejscu pracy – co naprawdę oferuje i daje lekarz weterynarii swoim klientom i pacjentom;
  • Jak konstruować informację w przekazie aby komunikować się w profesjonalny i skuteczny sposób;
  • Osiem zasad efektywnej komunikacji comvet;
  • Jak uzasadnić swoje działania, na podstawie swoich priorytetów i jak skutecznie przekazać znaczenie swoich działań i ich kolejność. Model FAB;
  • Jak skutecznie zadawać odpowiednie pytania w celu zebrania niezbędnych informacji od klienta;
  • Struktura komunikacji z klientem;
  • Spotkajmy się w komunikacji. Skuteczne radzenie sobie z obiekcjami klienta.
  • Analiza kosztów i korzyści w komunikacji (costs- benefits – analysis);
  • Radzenie sobie ze złożonymi sytuacjami w komunikacji z właścicielem zwierzęcia;
  • Praktyczne zastosowanie modeli komunikacyjnych w trudnych sytuacjach komunikacyjnych w miejscu pracy dzięki zaawansowanym wzorcom językowym;
  • Strategie postępowania w komunikacji z właścicielem zwierzęcia w różnych sytuacjach trudnych lub wyzwań komunikacyjnych
  • Podsumowanie szklenia i ewaluacja

 

Podczas szkolenia przewidziane są przerwy kawowe oraz lunch.

Szkolenie jest prowadzone metodą warsztatową. Dzięki tej formule każdą godzinę szkolenia spędzisz aktywnie, ciekawie i z pełnym zaangażowaniem, a więc wykorzystasz czas w 100%.

Zagadnienia teoretyczne poznasz w przejrzystej i ciekawej formie podczas krótkich wykładów z wykorzystaniem obrazowych przykładów i anegdot, prezentacji multimedialnych, flipchartu, fragmentów filmów itp. Różne formy pracy w parach i większych podgrupach zapewnią Ci interesujące dyskusje i przydatne wnioski. Dodatkowo wymiana doświadczeń z podobnymi osobami da Ci pełniejsze zrozumienie prezentowanych zagadnień, a także praktyczne wskazówki i rozwiązania. Każdą technikę, jaką poznasz, będziesz ćwiczyć pod okiem eksperta podczas szkolenia- tak, by mogła ona stać się Twoją nową umiejętnością.

Różnorodne metody pracy aktywizujące uczestników gwarantują najbardziej efektywne przyswojenie wiedzy i przetrenowanie konkretnych umiejętności, zgodnie z zasadą: 90% zapamiętujemy z tego, co robimy ? czyli przećwicz, a lepiej zapamiętasz i łatwiej zastosujesz, gdy będziesz tego potrzebować.

Szkolenie dało mi dużo do myślenia poprzez zdobycie nowej wiedzy na temat komunikacji, nie tylko lekarz weterynarii-klient, ale także komunikacji z dziećmi, partnerem. Zdecydowanie mogę polecić szkolenie z zaawansowanej komunikacji z właścicielem na każdym etapie życia lub pracy zawodowej.
– lek. wet. Katarzyna Sobieraj | Gabinet Weterynaryjny Docvet

 

„Najbardziej podobało mi się w szkoleniu sposób jego prowadzenia- interaktywność! Wiedza i doświadczenie prowadzącej. Poznanie instrumentów efektywnej komunikacji z klientem. Polecam ten typ szkolenia, a zwłaszcza organizatorów”
– lek. wet. Robert Żurawski 

 

Bardzo ciekawe szkolenie pomagające w zrozumieniu procesów komunikacyjnych. Odrywanie ról daje bardzo ciekawe efekty w postaci uświadomienia sobie, jak tak na prawdę wpływ na innych wywiera nasze zachowanie. Polecam to szkolenie każdemu lekarzowi weterynarii niezależnie od długości stażu pracy.
– lek. wet. Agnieszka Walesiak

Marzec/kwiecień 2020r. – terminy podamy już wkrótce. Ale możesz zgłosić chęć udziału w szkoleniu już dzisiaj. Dla Early Birds specjalna cena.

Warszawa: Aleje Jerozolimskie 181B. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji.
Dokładny adres ostatecznego miejsca szkolenia jest przesyłany do zarejestrowanych uczestników.

Całkowita cena udziału jednej osoby w dwu-dniowym szkoleniu wynosi 1320 złotych brutto.

W cenie szkolenia uczestnicy mają zapewnione: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

UWAGA: Early Birds – przy zapisaniu się na szkolenie do dnia 23 lutego 2019 r. szkolenie w specjalnej cenie 1200 złotych. Warto skorzystać  🙂 

  • Szkolenie dwudniowe. Czas trwania pierwszego dnia od godz. 09:00 do 17:00. Czas trwania drugiego dnia od godz. 09:00 do 14:00.
  • Rejestracja uczestników rozpoczyna się od godz. 08:40

Zainteresowany szkoleniem?

Zostaw e-mail i telefon.


Zgadzam się z polityką prywatności

TRENER – Inga Kołomyjska

Lekarz weterynarii – absolwentka wydziału medycyny weterynaryjnej SGGW w Warszawie. Magister ekonomii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany trener i coach, doradca oraz manager z kilkunastoletnim doświadczeniem. Certyfikowany coach w podejściu Multi-Level Coaching, akredytowany przez Izbę Coachingu, zgodny ze standardami International Coach Federation, dyplomowany Trener – Master Business Trainer Level Superior.

Ukończyła międzynarodowe kursy certyfikacyjne z coachingu zespołowego oraz zaawansowanej komunikacji z użyciem meta-programów.  Trener, coach i manager z 15-to letnim doświadczeniem. Trener z praktyką ponad 3’450 godzin szkoleniowych oraz 700 godzin coachingu zespołowego i indywidualnego.