fbpx

17 lis 2019

Komunikacja lekarza weterynarii z klientem – drogą do sukcesu w leczeniu. Relacja z warsztatów


Co może ułatwiać skuteczną komunikację z klientem weterynaryjnym? Jak efektywnie radzić sobie w trudnych sytuacjach w lecznicy weterynaryjnej? Jak konstruować przekaz by komunikować się w skuteczny i profesjonalny sposób? Jak przekonać klienta – właściciela zwierzęcia, do proponowanego leczenia?  

Zawód lekarza weterynarii to wymagająca profesja. Wymaga nie tylko dużej wiedzy medycznej, ale także wiedzy i umiejętności z zakresu komunikacji z właścicielem zwierzęcia. Komunikacja z opiekunem zwierzaka jest wyjątkowego rodzaju: wymaga nie tylko umiejętności zadawania właściwych pytań, prowadzenia wywiadu medycznego, ale także ludzkiej empatii, rozumienia emocji rozmówcy. Dobra komunikacja lekarza weterynarii to także umiejętność takiego pokierowania rozmową by opiekun zwierzaka wiedział co ma robić, potrafił świadomie podjąć decyzję odnośnie planu leczenia i czuł, że może lekarzowi zaufać.

Zaawansowana komunikacja lekarza weterynarii z klientem – właścicielem zwierzęcia to temat szkolenia – warsztatów COMVET

W dwudniowym szkoleniu prowadzonym przez lek. wet. MBA Ingę Kołomyjską wzięli udział doświadczeni i lubiani doktorzy z kilkunastoletnią praktyką.

Jak mówią lekarze – uczestnicy:

„Komunikacja to podstawą naszego funkcjonowania”

„Nikt nas wcześniej nie uczył prawidłowej, skutecznej komunikacji, a jest ona bardzo potrzebna.”

„Dzięki komunikacji możemy lepiej dbać o pacjentów”.

Serdecznie dziękujemy i gratulujemy ukończenia kursu doktorom za aktywny udział, dzielnie się doświadczeniami, przemyślenia, dyskusje, wymagające scenki, poczucie humoru i pełen profesjonalizm.

Szkolenie w formie aktywnych, dwudniowych warsztatów zorganizowaliśmy w przestrzeni MindSpace w Hali Koszyki w Warszawie.  

Komunikacja interpersonalna lekarza weterynarii wymaga nie tylko zbudowania relacji z właścicielem/ opiekunem zwierzęcia, ale także umiejętnego prowadzenia rozmowy by uzyskać wszystkie niezbędne do postawienia diagnozy, informacje od właściciela.

Komunikacja w praktyce weterynaryjnej jest procesem złożonym

Jeżeli dobrze jest przekazywana wiedza lekarza weterynarii to właściciele zwierząt mogą lepiej zrozumieć to co mają z nimi (zwierzętami) robić i mogą lepiej się opiekować swoimi zwierzętami”.

W całym procesie komunikacji jest wiele momentów kiedy może pójść coś nie tak. By tego uniknąć, jak też by doskonalić swoje kompetencje profesjonalisty,  dobrze jest poznać zasady efektywnej komunikacji.  

Komunikacja jest podstawą naszego funkcjonowania”

Program szkolenia COMVET powstał w ramach międzynarodowego projektu partnerstw strategicznych „Developing communication competences among veterinary doctors” wspólfinansowanego z Programu ERASMUS+ Unii Europejskiej .